13 Ocak 2010 Çarşamba

Sarp Apak


Sarp Apak


Sarp Apak (d. 11 Kasım 1981, Diyarbakır), Beş yaşına kadar bu şehirde yaşamış,daha sonra ailesiyle birlikte Bursa’ya taşınmış ve bu şehirde büyümüştür.

O sıralar işletme eğitimi almayı planlayan oyuncunun tiyatro hayatı, annesi, teyzesi ve yengesinin yetenek sınavlarına başvuru formu almasıyla başladı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü’nü (2004) bitirdikten sonra, okuldan hocası Barış Erdenk’in desteğiyle İstanbul’a gitti.

Sadri Alışık Tiyatrosu’nda sergilenen “Ağır Roman” adlı eserde başarılı bir oyunculuk çıkarttı. O senenin sonunda Yılmaz Erdoğan’ın da yer aldığı BKM Grubu’na dahil oldu ve Organize İşler adlı filmde küçük bir rolde oynama fırsatı buldu. Anadolu Kaplanı, En Son Babalar Duyar dizilerinde ve Doğtaş reklamlarında da rol aldı. “Sizinkiler Dünya Kaç Bucak” adlı çocuk oyununda oynadı ve bu oyunla Türkiye turnesine çıktı. BKM’nin yanında “Mutfak” adlı ufak bir sahnesi olan bir mekanda stand-up gösterileri de yapan yetenekli oyuncu, asıl şöhretini Avrupa Yakası’ndaki Tanrıverdi rolüyle yakaladı. Daha sonra yer aldığı İşTcell reklamlarıyla da büyük beğeni topladı. Mimikleri ve hareketleri çok beğenilen Apak, Gazanfer Özcan – Gönül Ülkü Tiyatrosu’nda da “Öp Babanın Elini” adlı oyunda “Emrecan” rolünde oynamaktadır.

Koyu Beşiktaş taraftarı olan Apak, kendi yazıp bestelediği “Aşkınla Yandım” şarkısıyla birçok rock müzik dinleyicisinin listesine girmeyi başardı. Şöhret basamaklarını birer birer tırmanmasına rağmen mütevazılığını her zaman korumayı başardı.

Mahsun Kırmızıgül’ün Beyaz Melek adlı filiminde de rol almakla birlikte son olarak O… Çocukları adlı filmde Saffet rolünü üstlenmiştir.

Sarp Apak – Oyuncu2007 – Kavak Yelleri 2006 – Anadolu Kaplanı 2004 – Avrupa Yakası : Tanrıverdi 2002 – En Son Babalar Duyar

Filmleri
Organize İşler (2005)…Kemal
Beyaz Melek (2007…Reşat)
Plajda (2008) …. Ali
O… Çocukları (2008) …. Saffet
Güneşi Gördüm (2009) …. Ahmet

Sarp Apak Kavak Yelleri Röportajı (Güven)

Sarp Apak Röportajı

Kavak Yelleri’nin yeni yıldızı Sarp Apak, “Avrupa Yakası”ndaki Tanrıverdi tiplemesiyle tanınıp sevilmiş ve daha sonra “Kavak Yelleri” dizisine transfer oldu. Bu kez sevenlerinin karşısına “üçkağıtçı Güven” olarak çıkan oyuncu, Hafta Sonu dergisine verdiği röportajda kariyerinden özel hayatına kadar hakkında merak edilenleri anlattı.

* “Kavak Yelleri”nin yeni sezonunda oynuyorsunuz. Teklif nasıl geldi?

- “Avrupa Yakası”nın biteceği haberi resmileşince teklifler geldi. Timur Abi (Savcı) beni ikna etti ve teklifi kabul ettim.

* “Avrupa Yakası”yla tanındınız. O dizinin sizin için bir dönüm noktası mıydı?

- Elbette… şampiyonlar Ligi’nde oynama şansıydı. İlk set gününü her zaman coşkuyla anacağım.

* Şu anda “Kavak Yelleri”nde Güven’i canlandırıyorsunuz. Sizce Güven, diziden ayrılan Efe’nin yerini doldurabilecek mi?

- Ben seyircinin keyfine bırakıyorum bunu. Zamanla alışıldığını, “Avrupa Yakası”ndaki şesu-Tanrıverdi değişikliğinde gördüm. Üstüne üstlük “Kavak Yelleri”nde ben bambaşka bir karakteri canlandırıyorum.

* Güven, adının tam tersi bir karakter… Dizide komedi unsuru sizinle birlikte daha da arttı. Bu duruma Sarp Apak olarak ne kadar katkınız olduğunu düşünüyorsunuz?

- Bana yazılan rolü en inandırıcı şekilde oynamam gerekiyor. Ayrıca çocukluğumdan beri komedi unsuru olmanın peşindeyim, bunu seviyorum.

TANRIVERDİ’YE BENZERSEM YÖNETMEN BENİ UYARIR

* Halk sizi “Avrupa Yakası”ndaki Tanrıverdi rolüyle benimsemişti. Hemen sonrasında Güven rolüne kolay uyum sağlayabildiniz mi?

- Ben bütün rolleri mantık çerçevesinde ayrıştırmaya çabalıyorum. Güven rol olarak iştah açıcı,. Yönetmenimiz Jale Hanım’a da güveniyorum, eğer bir şeylere benzerse uyarır.

* Sette bir gün nasıl geçiyor?

- Çok yoğun çalışıyoruz. ızlenen 90 dakikanın ardında, 100 saatlik çalışma var.

* Çekimler artık ızmir ve Urla’da yapılıyor. ızmir’i sevdiniz mi? İstanbul’u özlüyor musunuz?

- 9 Eylül Güzel Sanatlar Fakültesi oyunculuk mezunuyum. ızmir’i iyi biliyorum, mükemmel nostalji yaşıyorum içten içe… İstanbul’u henüz özlemedim.

* Boş vakitlerinizde ne yapmayı seversiniz?

- Playstation, sinema filan, ama en çok arkadaşlarımla vakit geçirmek,,

* Sporla aranız nasıl?

- Futbolu çok seviyorum. O benim canım ama “12 Dev Adam”ı da çok sıkı takip ederim.

KADINLARLA ANLAŞMAYI KÜÇÜK YAŞTA ÖĞRENDİM

* Bir sevgiliniz var mı?

- Var hem de süper, nazar değmesin! Aşık olmak insanı diri tutuyor. Kadın egemen bir ailenin erkek ferdi olarak, kadınlarla anlaşmayı küçük yaşlarda öğrendim galiba…

* Romantik bir erkek misiniz?

- “Evet” desem beni tanıyanlar yemeyecek! Ama içli yanlarım vardır…

* Sürprizler yapmayı sever misiniz?

- Büyük sürprizim sayılıdır ama küçük küçük yaparım sevdiklerime.

* Bir kadın için hiç ağladınız mı?

- Tabii ki..

* Evlilik, baba olmak… Size yakın kavramlar mıdır?

- Çok yakın kavramlar bana, mutluluğun formülü çok açık!

KIZI ÇOK SEVİYOR DİYE BENİ ALMANYA’YA GÖTÜRMEYE KALKAN OLDU

* “Avrupa Yakası”nda şarkı söylüyor ve gitar çalıyordunuz. Gerçek hayatta müzikle aranız nasıl?

- İyi bir dinleyiciyim. Müzik çok ilgimi çeken bir dünya… Söylemek, çalmak da hoşuma gidiyor.

* şimdiye dek hayranlarınızdan aldığınız en ilginç teklif neydi?

- Beni ciddi ciddi Almanya’ya götürmeye çalışan oldu. Arabayla hem de… Kızı çok seviyormuş da!

* Sizi yakın gelecekte bir sinema filminde görebilecek miyiz?

- “7 Kocalı Hürmüz”de oynadım. Mükemmel bir kadro kuruldu. iyi bir iş olacağına inanıyorum.

Sarp Apak Röportaj

Prensipli, harbi delikanlı, ‘bacım’ dediği birine asla yan gözle bakmayan; bu yüzden aşkını bile itiraf edemeyen Diyarbakırlı bir çaycı o… Şimdi herkes, ‘Tanrıverdi’ karakteriyle Avrupa Yakası’nın kadrosuna dahil olan 25 yaşındaki Sarp Apak’ı konuşuyor… Yılmaz Erdoğan’ın son sinema filmi ‘Organize İşler’, ‘En Son Babalar Duyar’ ve ‘Anadolu Kaplanı’nda rol alan genç oyuncu, Avrupa Yakası’nın dışında; Gönül Ülkü-Gazanfer Özcan Tiyatrosu’nun 11 Kasım’da prömiyeri yapılacak ‘Öp Babanın Elini’ oyununda rol alacak. Dizi dışında onu televizyonda artık daha sık göreceğiz; çünkü bu akşam yayınlanmaya başlayacak olan yeni Turkcell reklamlarının yüzü oldu… Gülse Birsel’in dediği gibi; kızlar ona bayılıyor. Öyle ki bu röportaj için gazeteye geldiğinde herkesin ilgisini çekmeyi başardı; samimiyeti ve mütevazılığı ile tam puan aldı! Gazetede onun için en çok söylenense şu oldu: “Aa, ekranda dev gibisin, meğer ne kadar küçük görünüyormuşsun!”

* Hani denir ya ‘çocukluğundan belliydi tiyatrocu olacağı’ diye… Bu size de söylenir miydi?
Çok hareketli ve çok yorucu bir çocukmuşum. Annem şöyle derdi, “Saygısız ve sevimsiz bir çocuk olmadın ama bizi perişan ettin!” Neşeli ve konuşkanımdır. Bizde böyle tiplere ‘şuna bak, tiyatrocu gibi’ derler. Öyle başlamış bir şey… Öyle oyunculuk ışığı görme durumları yok, benim ailemde sanatla uğraşan kimse de yok. Bir tane piyanist şantör akrabam var o kadar! Tiyatroya hevesim de yoktu. Annem, teyzem ve yengemin sürprizi bu bana… Toplanıp bana yetenek sınavı başvuru formu almışlar. İşletme eğitimi almak niyetindeydim ben. Tiyatro sınavını kazandım, çok imkansız görüyordum. Benim hep imkansız dediğim şeyler oldu. ‘Avrupa Yakası’ da imkansız gözüyle baktığım bir işti. Hayati konularda şanslı olduğumu düşünüyorum artık. İyi ki tiyatrocu olmuşum, İşletme okusaydım da yerel bir radyoda falan çalışırdım!

AVRUPA YAKASI OLMAZ SANDIM

* Kimdir Sarp Apak? Nereden geldi İstanbul’a, hikayesi nedir?
25 yaşındayım. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Ana Sanat Dalı 2004 mezunuyum. Okulu bitirdikten sonra hocam Barış Erdenk vasıtasıyla İstanbul’a geldim. Sadri Alışık Tiyatrosu’nda sahnelenecek ‘Ağır Roman’ oyunu için. Zaten okulda oynuyorduk bu oyunu. Burada popüler bir kadronun; Meral Oğuz, Cezmi Baskın ve Kerem Alışık’ın katılmasıyla Sadri Alışık Tiyatrosu’nda sahnelendi oyunumuz. Bir sezon oynadım. İstanbul’da ilk profesyonel tiyatro deneyimimin olduğu, oyunculuğun okulda öğrendiğimizden farklı yanları olduğunu görmeye başladım. Ama asla ‘evet ben yüzde 100 hazırım’ demedim. O senenin
Bu rolü Bu rolü senenin sonunda BKM kendi atölye grubunu kurdu. Ve bir şekilde ben o atölye grubuna dahil oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder